Študentské práce
Vanesa Šamajová, 1. ročník David Riedl, 1. ročník Martin Polák, 1. ročník Monika Machútová, 2. ročník Petra Klimentová, 1. ročník David Hoffman, 2. ročník Zuzana Halásová, 1. ročník Sara Čurková, 2 ročník Samuel Čík, 2. ročník Noemi Bondorová, 2. ročník Katarína Bolerázska, 1. ročník Nikola Bečvarová, 2. ročník Zin zinov / grafika vizuálnych komunikácií / 2.roč / Riso tlač 50Ks Tričko “som grafik” / grafika vizuálnych komunikácií / 2. roč. Kalendár / Typografia / 1. roč. / tlač B+W Logotyp / grafika vizuálnych komunikácií / 2. roč. Mapa / grafika vizuálnych komunikácií / 2. roč. Plagát / grafika vizuálnych komunikácií / 1. roč Časopis / 2. roč. / Typografia
v Grafika vizuálnych komunikácií
vedúci odboru:
pedagógovia:
Mgr. art. Róbert Szegény
Mgr. art. Martin Snopek ArtD.
Bc. Oľga Szegényová Lehmdenová
Mgr. art. Katarína Galovič Gáspár, ArtD.
Mgr. art. Petra Cepková, ArtD.
Mgr. art. Jakub Čajko
Mgr. art. Denisa Havrľová
Mgr art. Jakub Tóth
Mgr. art. Radovan Dranga
Mgr. art. Hedviga Mihálik Gutierrez
Mgr. art. Filip Horník, ArtD.
Mgr. art. Dušan Bustin
PhDr. Vladimír Repčík
Mgr. art. Katarína Poliačiková, ArtD.
Ing. arch. Rastislav Palugyay
Mgr. art. Vladimír Král
Mgr. art. Martin Toldy
FORMA ŠTÚDIA
denné pomaturitné vyššie odborné štúdium
VSTUPNÉ POŽIADAVKY NA ŠTÚDIUM
dosiahnuté úplné stredné všeobecné vzdelanie s maturitou alebo úplné stredné odborné vzdelanie s maturitou
ISCED 3A
SPÔSOB UKONČENIA ŠTÚDIA
absolventská skúška
DOKLAD O DOSIAHNUTOM VZDELANÍ
vysvedčenie o absolventskej skúške, absolventský diplom s právom používať titul DiS. (Diplomovaný špecialista)
POSKYTNUTÝ STUPEŇ VZDELANIA
vyššie odborné vzdelanie ISCED 5B (terciárne)
Odborný profil absolventa
KÓD ODBORU: 8639 Q Grafika vizuálnych komunikáciíAbsolventi študijného odboru sú pripravení navrhnúť, riešiť a technicky realizovať úlohy, ktoré súčasná prax grafiky vizuálnych komunikácií prináša.
Dokážu realizovať návrhy plagátov, pútačov, billboardov, dvojrozmerných i trojrozmerných reklamných prvkov. Vedia navrhnúť firemné logá, logotypy, značky, symboly a kompletnú firemnú identitu v podobe dizajn manuálov. Ponúkajú komplexné riešenia pre firmy, kultúrne inštitúcie, spoločenské akcie a realizujú rozsiahlejšie projekty vizuálnej identity a informačnej grafiky pre architektonické komplexy, výstavné areály, festivaly a iné veľké podujatia.
Študenti a študentky riešia aj typografické zadania, zalomenie textov a celkové grafické riešenie publikácií, ilustrovaných kníh, časopisov, umeleckých i firemných katalógov, kalendárov, bulletinov, bukletov, propagačných materiálov alebo prvkov akcidenčnej tlače.
Sú schopní navrhovať grafický dizajn v spojení s interiérom architektúry, priestorové prvky v exteriéri, informačno-orientačnú grafiku a 3D systémy v mestskom aj prírodnom prostredí. Vedia tvoriť dizajn obalov a darčekových predmetov, navrhnúť a technicky zrealizovať grafické stvárnenie webových stránok.
Absolventi ovládajú prácu s grafickými softvérmi Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop, Macromedia Flash a pod. Súčasťou ich nadobudnutých schopností je aj profesionálna prezentácia realizovaných návrhov a obhajoba zvolených riešení.